Pret: 25,00 RON cu TVA

Doriţi o formă actualizată, la zi (08.06.2023), a acestui act? Cumpăraţi acum online, rapid şi simplu actul (varianta PDF) sau alegeţi un abonament!

Abonamentul pe care îl deţineţi nu include drepturi de acces la acest modul.

Pentru a avea acces la toată informaţia, trebuie să achiziționați un abonament sau să schimbaţi planul de abonament care să conțină modulul de .

Alege plan abonament
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 57 din 9 decembrie 2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare
EMITENT
  • GUVERNUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 923 din 11 decembrie 2015Data intrării în vigoare 11-12-2015
    Formă consolidată valabilă la data 29-06-2022 Prezenta formă consolidată este valabilă începând cu data de 29-06-2022 până la data de 02-09-2022


    Având în vedere faptul că prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2015, cu modificările şi completările ulterioare, au fost aprobate măsurile privind salarizarea în anul 2015 a personalului din sectorul bugetar, precum şi alte măsuri fiscal-bugetare cu impact semnificativ de reducere a cheltuielilor publice, care îşi încetează aplicabilitatea la data de 31 decembrie 2015,ţinând seama de faptul că neadoptarea măsurii de prelungire a termenului, până la care cota maximă de contribuţie de 6% aferentă fondurilor de pensii administrate privat să fie atinsă în anul 2017, ar afecta sustenabilitatea sistemului public de pensii,având în vedere necesitatea finalizării proiectelor pentru care unităţile administrativ-teritoriale au contractat împrumuturile din privatizare, potrivit prevederilor art. XII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 2/2015 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi alte măsuri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 171/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi luând în considerare faptul ca aceste sume nu pot fi utilizate până la finalul anului 2015,având în vedere faptul că instituţiile publice se confruntă cu situaţii în care, ca urmare a schimbării sediilor şi/sau a spaţiilor de depozitare în perioada de inventariere de la finele anului, nu pot efectua inventarierea pentru unele bunuri care nu au caracter special,ţinând cont de faptul că sistemul Forexebug nu a fost definitivat, iar verificarea coerenţei datelor presupune utilizarea acestui sistem în paralel cu actualul sistem de raportare pe suport hârtie pentru o perioadă rezonabilă de timp, respectiv până la finele anului 2016,având în vedere faptul că, începând cu anul 2016, plata la scadenţă a dobânzii aferente obligaţiunilor de stat de tip benchmark să fie efectuată din bugetul de stat, iar dobânda acumulată încasată ca urmare a emisiunilor de titluri de stat de tip benchmark să fie virată la capitolul de venituri ale bugetului de stat,luând în considerare faptul că în cursul anului 2016 se va definitiva procedura care permite efectuarea întregului flux al plăţii electronice a serviciului datoriei publice guvernamentale,ţinând cont de necesitatea alinierii prevederilor legale ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului "Prima casă", aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 368/2009, cu modificările şi completările ulterioare, cu prevederile legislaţiei secundare şi practicile bancare şi cu mandatul Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii,ca urmare a faptului că în procesul de elaborare a normelor de implementare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 2/2015 s-a constatat că, deoarece una dintre condiţiile impuse de legiuitor în vederea accesării facilităţii constând în achiziţionarea sau construirea unei noi locuinţe în cadrul programului "Prima Casă" este lichidarea creditului acordat iniţial, iar refinanţarea generează posibilitatea migrării masive a beneficiarilor de la finanţatorii iniţiali, această situaţie conducând la imposibilitatea menţinerii evidenţei pe finanţatori şi a condiţiilor creditării de către mandatarul statului, este necesară eliminarea prevederilor referitoare la posibilitatea lichidării creditului prin refinanţare.Având în vedere faptul că necesitatea modernizării tehnicii militare aflate în înzestrarea Ministerului Apărării Naţionale impune dezvoltarea unor instrumente de finanţare care să permită iniţierea şi derularea, începând cu anul 2016, a unor noi programe de înzestrare,având în vedere urgenţa semnării unor acorduri cu guvernele altor state, pentru care nu poate fi utilizată altă sursă de furnizare, prin care să se refacă starea tehnicii livrate în cadrul unor programe de asistenţă militară externă sau în cadrul unor acorduri de furnizare interguvernamentale,ca urmare a faptului că o parte din capabilităţile de apărare naţionale deficitare nu pot fi compensate decât cu echipamente furnizate de operatori economici externi sau interni, care nu doresc să depună oferte în situaţia în care nu se prevede efectuarea de plăţi în avans sau din acreditive,ţinând cont de particularităţile procesului investiţional militar şi necesitatea corelării sistemului de management al programelor de înzestrare ale Ministerului Apărării Naţionale cu cel dezvoltat la nivelul NATO,luând în considerare că neadoptarea acestor măsuri va conduce la neîndeplinirea misiunilor şi angajamentelor în cadrul NATO, în sensul nerespectării termenelor de constituire a capabilităţilor asumate, precum şi nivelul de interoperabilitate şi comunalitate a acestora,luând în considerare necesitatea respectării angajamentelor asumate de Guvernul României în raport cu Fondul Monetar Internaţional referitoare la elaborarea unei strategii pentru noul regim de impozitare în domeniul petrolului şi gazelor naturale în perioada 2016-2024,având în vedere faptul că Ordonanţa Guvernului nr. 5/2013 privind stabilirea unor măsuri speciale de impozitare a activităţilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice şi al gazului natural, cu modificările ulterioare, Ordonanţa Guvernului nr. 6/2013 privind instituirea unor măsuri speciale pentru impozitarea exploatării resurselor naturale, altele decât gazele naturale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 261/2013, cu modificările ulterioare, precum şi Ordonanţa Guvernului nr. 7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obţinute ca urmare a dereglementării preţurilor din sectorul gazelor naturale, cu modificările şi completările ulterioare, îşi încetează aplicabilitatea la data de 1 ianuarie 2016,